3 praktiske ting, du skal huske til dit kontor

Når man har et kontor, er der visse ting, man skal have for øje, selvom ens primære fokus er på at drive virksomhed. Hvis du er ansvarlig for et kontormiljø, giver vi dig her 3 råd til, hvad du skal huske, når du skal vælge og indrette dit kontor, så alle kan arbejde bedst muligt. I sidste ende kan et bedre arbejdsmiljø vise sig gennem flere penge på kontoen.

Rengøringsmidler- og udstyr

Det kan godt være, at du har købt nye smarte møbler til alle dine ansatte, men de kan ikke forblive i nogenlunde stand, hvis du ikke har købt rengøringsudstyr til rengøringskonen, når hun kommer forbi. Der skal være støvsuger, klude og alle de forskellige flasker med rengøringsmidler, så arbejdet kan udføres ordentligt. Det fjerner desuden også en god mængde bakterier, som i sidste ende bliver til færre sygedage.

Infoskærme og displays

Har du et særligt stort kontor med mange mødelokaler og flere etager? Så kan det blive nødvendigt for alle dem, der kommer ind og ud, at få den information serveret via displayskærme. Disse skærme kan samtidig vise, hvilke mødelokaler der er booket, og hvilke som er tilgængelig for brug. Det kan samtidig også spare sekretæren for besværlige beskrivelser.

Ordentlig udluftning og ventilation

I linje med rengøringen skal du sørge for, at der er en god luft inde i lokalerne. Tung og varm luft er ofte en dødssynd på arbejdspladsen, da langt de fleste arbejder bedst i kølige omgivelser end varme. Det betyder ikke, at der skal være koldt. Men det er bedre, at det er en smule køligt og så med god udluftning.

admin